Senin, 23 November 2015

A Remedy Asli Untuk Kurap

A Remedy Asli Untuk Kurap

Perubatan Alternatif juga mempunyai cara untuk merawat penyakit dengan cara yang semulajadi. Manfaat yang baik yang anda boleh mendapatkan daripada tumbuh-tumbuhan herba yang cukup baik. Ia tidak mempunyai kesan sampingan seperti ubat-ubatan biasa yang sedang digunakan kerana ia tidak secara kimia berasaskan. Berikut adalah tumbuh-tumbuhan yang berguna dalam merawat kurap.

Perubatan Alternatif untuk kurap yang dideritainya

- Minyak Tea Tree (Melaleuca alternifolia) sebagai diekstrak dari daun Melaleuca alternifolia dari New South Wales, Australia. Harta perubatan minyak ini ialah, ia boleh digunakan sebagai antiseptik, anti-kulat dan anti-bakteria. Ia telah pun dimasukkan dalam beberapa produk kecantikan kerana sifat-sifatnya.

Permohonan: Sapukan minyak pokok teh tulen tiga kali sehari di bahagian yang dijangkiti badan anda. Orang lain yang mempunyai kulit sensitif perlu mencampurkannya dengan jumlah yang sama minyak sayur-sayuran. Ini juga terpakai pada kanak-kanak untuk merawat mereka mungkin tidak bertolak ansur dengan kesan minyak pada mereka atau ia boleh menyebabkan mereka beberapa kerengsaan. Reaksi kulit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Penggunaan minyak untuk orang yang mempunyai kulit sensitif dan kanak-kanak adalah berbeza daripada biasa. Mereka hanya perlu perlu memohon sekali selama 7 hingga 10 hari bergantung kepada proses penyembuhan. Ini hanya digunakan untuk tujuan luar dan tidak boleh diambil secara dalaman.

- Lavender (Lavandula officinalis) -lavender minyak yang bercampur dalam mewujudkan minyak wangi. Selain daripada itu, ia juga digunakan dalam aromaterapi kerana kesan menenangkan yang merupakan salah satu ciri-ciri utama aromaterapi. Minyak juga terkenal dengan ciri-ciri antiseptik dan juga boleh digunakan sebagai pelega kesakitan. Ia mempunyai tindakan yang lebih cepat selepas ia sedang digunakan pada kulit dan membunuh bakteria pada kawasan yang dijangkiti yang tidak meninggalkan sebarang parut selepas penyembuhan. Ia menembusi jauh ke kulit untuk membunuh punca kegatalan dan mengurangkan bengkak kulit. Bagi mereka yang mempunyai kulit sensitif, cairkan dengan minyak Jojoba.

Permohonan: Campurkan 10 titis lavender hingga 1 sudu teh minyak zaitun secara langsung kepada kawasan yang dijangkiti atau anda boleh menambah 10 titis pada air apabila anda mandi.

- Bawang putih (Allium sativum) -ia adalah terkenal ciri-ciri penyembuhan yang berbilang. Ia merendahkan kolesterol ke bawah dan juga ke dalam adalah salah satu daripada makanan anti-kanser. Ia bertindak sebagai antibiotik yang baik dalam memerangi beberapa penyakit. Ia adalah agak sama dengan faedah bahawa Vit. C memberikan yang juga merupakan antibiotik semulajadi yang membina rintangan. Ia berkesan membunuh kulat sehingga 90% mengikut kajian.

Permohonan: Smash bawang putih dengan minyak zaitun atau madu dan memohon pada kulit yang dijangkiti dan biarkan selama satu jam. Jika anda mahu tindakan yang lebih cepat, anda juga boleh memohon 3 kali sehari. Anda juga boleh mengambil secara dalaman. Ulas setiap hari akan memberikan anda manfaat dalam menyembuhkan kurap yang berterusan.

- Walnut (Juglans nigra) - ia bukan hanya makanan biasa tetapi ia juga mempunyai beberapa ciri-ciri perubatan yang boleh membantu dalam menyembuhkan kurap. Seperti sifat-sifat herba yang lain, ia juga mempunyai ciri-ciri anti-kulat yang terbaik dalam membunuh jangkitan kulat.

Permohonan: Ia adalah sedia untuk digunakan dalam kapsul yang anda boleh membeli di mana-mana farmasi. Untuk menggunakan ini, membentuk pes dengan membuka kapsul dan campuran pasta dengan air. Kot paste dalam yang dijangkiti untuk 3 jam setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar