Senin, 23 November 2015

Berpeluh Peluh - Cara Berhenti Ia

Berpeluh Peluh - Cara Berhenti Ia

Peluh berlebihan adalah satu keadaan yang sangat memalukan untuk berada di dalam. Adakah anda pernah dalam salah satu situasi atau perhimpunan awam di mana anda berpeluh seperti anda baru sahaja mendapat keluar dari bilik mandi? Menitis basah dari kepala ke kaki? Adakah anda pernah mengalami ditertawakan dan merenung oleh orang-orang semua kerana anda mempunyai orang-orang kesan peluh seksa yang amat besar pada baju anda? Bagi sesetengah orang, ini adalah beban mereka untuk menjalankan. Mereka telah mencuba semua yang mereka boleh untuk berhenti berpeluh peluh untuk kebaikan. Tetapi ia adalah salah satu daripada perkara-perkara yang anda perlu untuk membaca tentang pertama untuk belajar bagaimana untuk merawat dengan betul.

Pertama sekali, hiperhidrosis adalah keadaan perubatan di mana terdapat peluh berlebihan. Tidak ada alasan yang tepat dikenali untuk ini, walaupun terdapat banyak punca bagi penyakit ini. Hiperhidrosis sama ada boleh menjadi rendah atau menengah. Untuk hiperhidrosis utama, punca sebenar adalah tidak diketahui manakala hiperhidrosis sekunder berlaku akibat daripada penyakit atau keadaan lain, sebagai contoh, obesiti atau keganasan.

Jika anda mengalami hiperhidrosis utama, maka ubat rawatan untuk keadaan ini termasuk antiperspirants, suntikan Botox atau prosedur pembedahan seperti ETS. Untuk hiperhidrosis sekunder bagaimanapun, satu-satunya rawatan untuk itu adalah untuk merawat punca utama. Jika anda gemuk, menghilangkan pound tambahan pertama, dan kemudian cuba untuk melihat jika anda masih mempunyai berpeluh peluh. Jika anda masih mengalami ini, maka anda harus mempertimbangkan merawat hiperhidrosis. Cuba kaedah semula jadi atau remedi terlebih dahulu sebelum anda meneruskan untuk menggunakan penyelesaian tiruan.

Salah satu ubat yang paling asas dan paling penting untuk membantu menjaga peluh berlebihan di teluk adalah dengan menjadi sangat teliti tentang kebersihan diri anda. Mandi dua kali sehari dan dengan menggunakan sabun deodoran, ia akan membantu mengurangkan bau badan juga. A antiperspirant kukuh juga akan membantu menjaga peluh jauh. An antiperspirant dengan bahan aktif yang aluminium klorida adalah sangat berkesan. Sebatian kimia bertindak untuk menyekat liang. Oleh itu, ia menghalang peluh daripada melarikan diri ke dalam permukaan kulit. Tetapi jenis antiperspirants tidak sama dengan orang-orang yang anda hanya merebut dari rak. Ini ditetapkan oleh doktor kerana bahan aktif.

Satu penyelesaian semula jadi yang lain untuk menghentikan peluh berlebihan adalah dengan minum teh sage atau jus tomato. Ini terbukti membantu menjaga badan daripada mendapat dirangsang untuk berpeluh. Pendek kata, ramuan ini tidak membuat proses metabolik badan pergi ke menimpa. Makanan yang pedas dan mereka yang mempunyai kandungan gula yang terlalu banyak akan meningkatkan metabolisme badan, dengan itu, ia membuatkan peluh badan yang lebih. Kopi juga harus dielakkan. Jika anda tidak boleh berhenti minum, maka hanya mengurangkan pada cawan anda minum setiap hari. Kafein meningkatkan kadar degupan jantung dan merangsang badan berpeluh lebih.

Jika semua ini tidak membantu dalam mencegah peluh peluh berlebihan, maka anda perlu mempertimbangkan untuk mendapatkan suntikan Botox. Ini memberi bantuan segera daripada berpeluh, tetapi dalam jangka masa panjang, kesan ragu-ragu, dan anda perlu untuk mendapatkan suntikan lain setiap enam bulan. Bercakap tentang mahal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar