Senin, 23 November 2015

Apakah Teknik Kebebasan Emosi?

Apakah Teknik Kebebasan Emosi?

Selama bertahun-tahun terdapat sebilangan besar sistem yang berbeza rawatan perubatan yang berasal falsafah asas mereka dari agama-agama purba di Timur Jauh.

Semuanya bulatan mengelilingi kepercayaan bahawa kualiti kehidupan kita memimpin dikekalkan oleh sama ada medan tenaga intrinsik yang berjalan melalui setiap orang yang hidup (dikenali di Timur jauh itu sebagai "Chi") adalah dalam keadaan keseimbangan yang harmoni dengan dunia di sekeliling kita.

Teknik kebebasan emosi adalah salah satu cara di mana ini boleh dicapai. Sama seperti sistem lain yang berusaha untuk mencapai matlamat yang sama, seperti akupunktur, teknik ini memerlukan pengetahuan yang mendalam di laluan sepanjang mana tenaga yang memberi hidup ini dipercayai mengalir.

Ada banyak dari saluran-saluran tenaga yang bertaburan di seluruh badan, dan ia boleh dipengaruhi oleh rangsangan perkara utama tertentu pada kulit seseorang. Dalam kes akupunktur, titik-titik ini disasarkan dan menusuk innocuously oleh jarum nipis untuk membuang tersumbat yang boleh menyebabkan aliran tenaga untuk berhenti atau perlahan.

Teknik kebebasan emosi melakukan perkara yang sama, tetapi ia ia tanpa menggunakan jarum. Apabila pengamal telah terletak sumber tersumbat, mereka mula perlahan-lahan tekan pada titik tekanan yang paling rapat dikaitkan dengan Chi Meridian berkenaan. Menoreh hanya perlu menjadi lembut, dan biasanya dilakukan dalam masa dengan nadi pengamal itu.

Sama seperti dengan jenis tradisional terapi urut, teknik kebebasan emosi adalah paling berkesan apabila ia dilakukan semasa keadaan relaksasi yang mendalam. Sasaran melakukan senaman ini adalah untuk membersihkan minda dan semangat tenaga negatif dan terompah emosi yang menyebabkan keseimbangan seseorang Chi menjadi rusak.

Manakala perlahan-lahan mengetuk pelbagai titik tekanan, langkah seterusnya adalah untuk menggambarkan punca emosi yang pengamal ingin membersihkan dari fikiran mereka. Dengan memberi tumpuan kepada emosi menyebabkan mereka tekankan dalam kehidupan mereka, dan dengan berbuat demikian dalam masa segerak dengan berhati-hati menekan titik tekanan akan menyebabkan tenaga emosi negatif reda.

Jika anda pernah mempunyai peluang untuk menyaksikan salah satu sesi penyembuhan berlaku, anda mungkin tidak akan dapat membantu tetapi notis bagaimana mudah ia muncul. Bagaimana sesuatu yang asas seperti ini jenis meditasi digabungkan dengan lembut titik tekanan mengurut itu mempunyai apa-apa jenis kesan sebenar dan boleh diukur ke atas kesihatan orang itu boleh?

Sama seperti dengan akupunktur, walaupun beribu-ribu tahun tradisi di sebalik kepercayaan satu medan tenaga yang menyokong daya orang hidup, tidak banyak di jalan bukti perubatan moden untuk menyokong sebab-sebab mengapa teknik kebebasan emosi berkesan, tetapi sesiapa sahaja yang pernah mengalaminya tangan pertama tahu bahawa ia hanya merupakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar