Senin, 23 November 2015

Pengalaman peribadi saya Dengan Natural Healing Melalui Penghapusan Produk Tenusu

Pengalaman peribadi saya Dengan Natural Healing Melalui Penghapusan Produk Tenusu

Saya belajar tentang kepentingan untuk menemui kaedah penyembuhan semula jadi yang hanya berurusan dengan krisis kesihatan peribadi saya sendiri. Dengan mendapatkan selaras dengan keperluan badan saya, ia menjadi jelas bahawa saya bukan sahaja dapat meningkatkan kesihatan saya tetapi kemudian menjadi beberapa isu kronik sekitar. Dan, saya tidak akan mempunyai bagi mendapatkan bantuan mana-mana pil, produk atau minuman.

Sepanjang hayat saya, sebagai contoh, saya telah menjadi pesakit sakit kepala migrain. Selalunya, sakit kepala ini adalah tidak dapat diatasi. Apabila dilanda dengan satu, saya akan terpaksa terlepas sekolah, tempat kerja, atau penglibatan sosial kerana kesakitan. Seolah-olah ada apa-apa yang akan melegakan tekanan sakit kepala ini. Banyak kali, saya akan perlu untuk mengheret diri saya selama beberapa hari, walaupun sehingga seminggu sehingga saya rasa lega. Ia adalah tidak jelas mengapa saya sakit kepala ini adalah sebahagian daripada hidup saya. Juga aku tidak benar-benar mengambil usaha untuk menyiasat punca sebenar mereka. Saya melihat doktor yang cepat untuk menetapkan ubat-ubatan. Tetapi, tidak pernah mengambil masa untuk memikirkan apa yang mungkin menyebabkan migrain di tempat pertama.

Satu lagi keadaan yang kronik yang saya mengalami pada masa ini adalah kesesakan hidung. Sejak berusia 9, saya menggunakan semburan hidung dekongestan setiap hari. Sebahagian daripada ini adalah disebabkan oleh saluran disekat hidung yang hadir akibat daripada septum yang menyeleweng. Tetapi, apabila saya akhirnya menjalani pembedahan untuk membetulkan masalah ini, ia tidak lama sebelum saya mula bergantung kepada semburan hidung untuk melegakan kesesakan sekali lagi.

Apabila saya telah disahkan menghidap kanser payudara pada awal tahun 2009, saya telah digoncang dan berpindah untuk mempelajari sebanyak yang saya dapat mengenai penyakit dan sebab-sebab. Yang paling penting, apakah peluang saya untuk terus hidup.

Sebagai sebahagian daripada rancangan saya secara keseluruhan untuk mendapatkan baik, saya telah diuji untuk alahan. Saya mendapati bahawa saya mengalami reaksi alahan kepada produk tenusu. Saya tidak tahu! Saya telah sentiasa menjadi kekasih keju dan terlibat dalam kegemaran saya pada setiap hari. Sebagai sebahagian daripada perjalanan kesihatan saya, saya telah mencari beberapa buah buku yang telah mengaitkan produk tenusu sebagai penyebab kemungkinan untuk kanser payudara. Cepat menghubungkan titik-titik, saya tertanya-tanya bagaimana perbuatan memperkenalkan antagonis ke dalam badan saya (tenusu, yang mana Saya alah) setiap hari entah bagaimana boleh mempunyai kesan bencana ke atas kesihatan saya. Semua tahun saya makan keju tanpa mengambil kira bahawa kesan sampingan yang saya mengalami: sakit kepala, hidung tersumbat, dan kini kanser, adalah hasil daripada kelonggaran sayu saya. Mungkin ada mungkin menjadi sambungan?

Jawapan yang malang ini adalah kita tidak tahu. Sains arus perdana tidak lagi bersedia untuk menyambung garis putus-putus. Walau bagaimanapun, saya tahu saya perlu untuk membuat perubahan dalam hidup saya dalam usaha untuk meningkatkan kesihatan saya dan agak mudah, berasa baik. Saya mempunyai kawalan ke atas ini dan saya akan mengambil tampuk.

Perkara pertama yang saya lakukan adalah untuk menghapuskan semua produk tenusu dari hidup saya. Hampir seperti sihir, saya mula berasa lebih baik. Kesesakan hidung yang aku telah terjejas selama hampir 35 tahun hilang. Saya berhenti diperlukan semburan hidung. Saya tidak pun sedar ia sehingga saya melihat ke dalam beg saya sehari selepas minggu tidak menggunakannya. Saya tidak boleh percaya. Terdapat masa apabila saya panik jika saya meninggalkan rumah tanpa barang-barang tersebut dan sekarang saya tidak lagi diperlukan - hanya seperti itu! Ia tidak berakhir di situ.

Sebahagian besar sakit kepala migrain bahawa saya telah mengalami hilang juga. Daripada mengalami dua kali seminggu atau lebih, saya kini mendapat sakit kepala ini sebulan sekali. Saya boleh terus mengaitkan mereka pada ketika ini untuk perubahan hormon saya (yang saya bekerja pada juga).

Siapa sangka bahawa pokok ini dalam hidup saya. Ini makanan lazat yang saya menikmati begitu banyak kali membuat saya sakit. Saya tidak lagi sentiasa mempunyai berlarutan "sesuatu yang kecil" yang menghalang saya dari perasaan yang baik. Saya kini telah mula berasa dengan cara yang saya sepatutnya berasa.

Dengan semua penambahbaikan yang saya telah melihat kepada kesihatan saya dengan produk tenusu hanya menghapuskan, saya tidak akan mengambil mereka lagi. Kesihatan saya bermakna terlalu banyak kepada saya. Terdapat pengganti yang luar biasa untuk produk tenusu yang menawarkan protein berkualiti dan pemakanan tanpa kesan sampingan yang biasa dengan produk tenusu.

Soya, sebagai contoh, iaitu organik dan tidak diubah suai secara genetik, adalah sumber yang besar yang sihat protein. Terdapat keju, daging, susu dan yogurt yang semuanya diperolehi menggunakan soya atau bahan-bahan lain seperti kacang atau gluten gandum.

Saya kini memberi tumpuan pemakanan saya pada organik, makanan segar yang semula jadi. Saya telah dihapuskan kebanyakan makanan yang diproses dari diet saya dan telah belajar untuk menyediakan makanan saya dari awal. Nenek saya akan menjadi begitu bangga!

Pada masa ini, kanser saya terkawal tanpa tanda-tanda berulang. Ya, saya akan sentiasa perlu untuk memantau keadaan saya dan hidup dengan perubahan gaya hidup yang telah membuat apa-apa perbezaan kepada kesihatan saya. Tetapi, saya tidak akan kembali kepada cara lama saya. Saya hanya merasa terlalu baik.

Ia adalah sangat penting untuk menjaga kesihatan anda dan mendengar petunjuk badan anda. Jika ada sesuatu yang terlintas atau anda hanya tidak rasa betul, menyiasat. Melabur dalam kesihatan anda. Pergi berjumpa doktor holistik yang boleh menguji ketidakseimbangan dan sensitiviti makanan. Mungkin ada perkara-perkara mudah yang boleh anda lakukan untuk membuat diri anda berasa lebih baik dan meningkatkan kesihatan anda.

Sebaik sahaja anda telah kehilangan kesihatan yang baik anda, anda mungkin tidak dapat untuk mendapatkan kembali. Menjaga baik diri sendiri! Penyembuhan semula jadi yang boleh dilakukan. Badan kita kuat, jentera yang boleh digunakan. Kita hanya perlu untuk menyediakan mereka alat yang mereka perlukan untuk sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar