Senin, 23 November 2015

Homeopati - Bahan Perubatan

Homeopati - Bahan Perubatan

Sihir atau kepintaran - memanggilnya apa-apa; memfitnah teruskan tetapi homeopati masih ditubuhkan sebagai satu-satunya penyembuhan benar dan sains penyembuhan dan seni. Ditubuhkan pada satu-satunya homeopati prinsip penyembuhan diiktiraf sebagai ubat yang berpotensi untuk pelbagai penyakit yang tidak boleh diubati dianggap oleh pengamal perubatan tradisional.

Satu penemuan besar dalam homeopati di hari baru tumbuh itu adalah dari bahan-bahan perubatan. Ia telah ditemui bahawa untuk meningkatkan potensi penyembuhan pendam ubat pencairan selanjutnya diperlukan. Seterusnya masalah itu timbul apa yang perlu digunakan untuk mencairkan ubat. Genius hebat pengasas homeopati terletak pada kuasa-Nya yang ajaib pemerhatian yang membuat dia menyimpulkan bahawa bahan ubatan benar tidak sepatutnya mempunyai sifat-sifat penyembuhan atau ubat-ubatan yang tersendiri tetapi mus menyerap ciri-ciri perubatan apa-apa bahan yang bercampur dengannya

Beliau juga mendapati bahawa air tulen, etil alkohol dan gula tebu adalah tiga bahan-bahan yang benar-benar perubatan. Mereka dinamakan demikian kerana mereka adalah makanan murni dan mewujudkan tiada tanda-tanda pada orang yang normal. Sebagai rumusan bahan-bahan ini tidak mempunyai ciri-ciri perubatan mereka sendiri. Walau bagaimanapun, apabila cairan perubatan yang sedang disediakan dengan menggunakan salah satu daripada bahan-bahan ini, pencairan mengekalkan ciri-ciri perubatan ubat itu.

Oleh itu, satu tidak boleh menggunakan mana-mana cecair atau pepejal untuk penyediaan cairan homeopati. Ia boleh dilakukan hanya melalui salah satu daripada tiga bahan. Kemudian penyelidikan telah datang untuk menerima gula susu juga sebagai bahan perubatan, tetapi etil alkohol tulen terus medium yang paling pilihan untuk penyediaan pencairan sebahagian besarnya kerana sifat-sifat bahan pengawet itu.

Perkataan-hati perlu. Walaupun homeopati yang memanggil mereka pencairan, ini bukan cairan semata-mata. Penyediaan pencairan dalam homeopati melibatkan proses yang sistematik mencampurkan satu bahagian perubatan dengan sembilan puluh sembilan bahagian bahan perubatan diikuti dengan dua shake kuat botol dalam kes cecair atau proses yang sistematik pengisaran ubat dengan bahan perubatan dalam kes bahan perubatan yang digunakan adalah yang kukuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar